Vandafledningsafgift

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18604
      Helle65
      Deltager

      Hejsa.Er der nogen som kan hjælpe mig her? Jeg indbetaler aconto vand til min udlejer pr 3.måned og dette har jeg gjort, siden jeg flyttede ind august 2015. Han skriver et par dage før, hvad han skal have og jeg betaler. Så pludselig her i december sidste år, fik jeg et opkald fra ham,om at jeg skulle betale vandafledningsafgift. Han indrømmede,det var hans fejl, at han ikke havde fået mig tilmeldt mht dette, og at vi nok skulle finde en løsning, med betaling over flere gange. Her for ca 3 uger siden fik jeg så den første regning fra forsyningen, som jeg har betalt. Men nu har jeg lige opdaget,at der i min lejekontrakt står følgende ” I lejen indgår skatter og afgifter pr Jvnf. udlejers 2013 opgørelse ” Hvad betyder dette helt konkret for mig? Venligst Helle

    • #18675
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg beklager, at du først får svar på dit spørgsmål nu.

      Jeg kan ikke besvare dit spørgsmål udtømmende uden at se din kontrakt. Jeg vil derfor anbefale dig at søge rådgivning i en lejerforening. Du har muligvis krav på at få nogle af dine penge tilbage. En forudsætning for at din udlejer kan opkræve aconto-vand er dels at du har din egen måler, dels at han udarbejder et vandregnskab 1 gang om året. Hvis han ikke har udarbejdet vandregnskab for 2015 og 2016, kan han ikke kræve efterbetaling. Har du betalt dette, kan du kræve pengene refunderet.

      Med venlig hilsen,
      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.