Underskrevet lejekontrakt opsiges inden indflytning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Underskrevet lejekontrakt opsiges inden indflytning

Viser 2 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18188
      Lasse N
      Gæst

      Hej,

      Jeg står i den situation, at lejer har sagt lejligheden fra inden indflytning. Lejekontrakten var underskrevet af begge parter, og planen var at indflytning skulle finde sted d. 1 juni. Lejer skulle have betalt forudbetalt husleje og depositum d. 15 maj, men sagde fra på selve dagen d. 15 maj.
      Situationen er nu den, at jeg har fundet en ny lejer til lejligheden. Men jeg er i tvivl om jeg har krav på en form for kompensation, når lejer er sprunget fra, efter at have underskrevet lejekontrakten?

      Mvh
      Lasse

    • #18206
      Louise
      Gæst

      Du vil nok få svar at dette forum er til lejere og ikke udlejere. Men kan da fortælle at en underskrevet lejekontrakt er gyldig og derfor har du ret til de 3 mdrs depositum og 1 måneds leje.. Hvis vedkommende vil ud af lejekontrakten har han/hun som alle andre 3 måneders opsigelse og der skal selvfølgelig betales husleje i mens. Så fx ville jeg mene at lejer skal betale fra d 15/5 og indtil ny lejer flytter ind.. Men jeg synes du skal prøve at læse i lejeloven. Jeg ved bare at jeres lejekontrakt er gyldig selvom vedkommende fortryder 🙂

      Tjek evt http://lejeret.com/ingen-fortrydelsesret/ som jeg fandt ved en hurtig google søgning.

    • #18216
      Jakob Lindberg
      Moderator

      OK

Viser 2 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.