Uenighed om slutregnskab

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #17689
      Mie nielsen
      Gæst

      Hej.
      Jeg har haft opsagt mit lejemål pr. 01.05.15 og har derefter haft 3 måneders opsigelsperiode. Jeg er dog fraflyttet inden dennes udløb. Min udlejer har i mellemtiden fundet en ny lejer, der er flyttet ind pr. 01.06.15. Derfor er det kun en måneds husleje, jeg ikke skal have igen af mit depositum. Konflikten opstår her ved, at den nye lejer er indflyttet før 01.06.15, men at min udlejer stadig vil have mig til at “betale” den fulde husleje fra mit depositum, med forbrugsudgifter oveni. Jeg har haft lejet 1,5 rum ud af en 3-værelses bolig, som min udlejer lejer. Kan min udlejer have ret til at kræve betaling for et værelse, jeg ikke har haft råderet over?
      På forhånd tak for hjælpen!

    • #17692
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hej Mie
      Det første spørgsmål kan besvares klart. Hvis udlejer har udlejet dit tidligere lejemål de sidste to måneder af opsigelsesperioden, kan han ikke kræve leje fra dig i de to måneder. Det fremgår klart af Lejelovens § 86, stk. 3.
      Det sidste spørgsmål om betaling for et værelse, du ikke har haft rådighed over, kan jeg ikke besvare her i brevkassen, da det kræver en nærlæsning af kontrakten mm.
      Jeg vil anbefale dig at søge rådgivning i en lejerforening.
      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.