Udlejers pligt til rengøring af fællesarealer.

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Udlejers pligt til rengøring af fællesarealer.

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18451
      Daniel
      Gæst

      Hej.
      Jeg bor til leje i en mindre lejeejendom på Nørrebro. For et par dage siden, er der en uheldig person som har trådt i en hundelort og fået slæbt den med ind i opgangen. Mit spørgsmål går på, hvor hurtigt kan man kræve, at udlejer rengør opgangen? Jeg kontaktede udlejer i går og fik svaret, at der blev vasket trapper hver 14. dag og ikke mere end det. Er dette rimeligt? Lugtgenerne medfører, at samtlige vinduer i opgangen ud til, står åbne og der er mange i opgangen (inklusive. mig selv), som har små børn der dagligt kravler op og ned ad trappen.

    • #18491

      I den beskrevne situation er der desværre ikke rigtig nogen direkte hjælp at hente i lejelovgivningen direkte. Hvis serviceniveuet med hensyn til trappevask og lignende skal defineres tæt nok til at dække eksempelvis et sådant tilfælde, kan det typisk ske ved aftale. For eksempel i lejekontrakten, eller i en aftale mellem en beboerrepræsentation og udlejer.
      Hvis derimod udlejer klart forsømmer sin renholdelsepligt i forhold til, hvad der fremgår af lejeforholdets papirer (og det kan ud over lejekontrakt være husorden, eller udlejers begrundelse for en lejeforhøjelse), så vil der være noget der kan tages fat i, med hensyn til eventuel huslejenævnssag mv.

      Med venlig hilsen

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.