Udlejer lader prisen bydes op

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Udlejer lader prisen bydes op

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18400
      Andreas Jensen
      Gæst

      Jeg fik for nylig tilbudt en lejlighed ved fremleje. Dagen efter den kommende udlejer havde sagt, jeg kunne overtage lejligheden vender han tilbage, og siger at andre lejere har tilbudt at leje lejligheden for 1200 kr. mere om måneden. Han spørger så om jeg er villig til det. Da jeg står i en desperat boligsituation siger jeg ja, og vores aftale om overtagelse af lejligheden de næste otte måneder fastholdes. To dage efter dette vender han så tilbage igen, og siger at huslejen nu er budt 800 kr. yderligere op. Er dette tilladt?

    • #18468

      Hvis I har indgået aftale, og dette kan bevises (feks. hvis aftalen er skriftlig), så er det beskrevne helt klart ikke lovligt.

      Selvom du eventuelt har sagt ja til og skrevet under på en sådan “opbudt” husleje, kan lejeniveauet sagtens udgøre en overskridelse af lejelovgivningen, og dermed være ulovligt. I så fald kan man få huslejen nedsat via huslejenævnet.

      Jeg vil anbefale dig at opsøge assistance herom, via en lokal lejerforening: http://dklf.dk/lejerforeninger/

      Med venlig hilsen

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.