udlejer har anvist forkert kælderrum

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen udlejer har anvist forkert kælderrum

Viser 3 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #17716
      mette
      Gæst

      Min udlejer har i forbindelse med køb af ejerlejlighed fået anvist et forkert kælderrum. Hun har videregivet denne forkerte information til mig, og jeg har derfor anvendt et forkert kælderrum. Pludselig er alle mine ting forsvundet, og vi finder ud af at ejendommen har opsagt den type rum vi brugte, men jeg har ingen information fået om tømning, da alle har været fejlinformerede. Nu vil hverken ejendom eller udlejer tage ansvar, og mener at tabet er på mine skuldre. Kan det virkelig være rigtigt?

    • #17726
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Nej det kan ikke være rigtigt. Hvis fjernelsen af tingene er sket uden varsel, har I krav på erstatning. I kan formentlig også kræve anvist et nyt kælderrum.
      En sådan sag skal køre i boligretten.
      Søg rådgivning hos en lejeretskyndig advokat.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

    • #17727
      mette
      Gæst

      Hej Jakob,

      Tak for svar.

      En dybere forklaring er måske nødvendig.

      Det kælderrum som jeg fik anvist af udlejer, var åbenbart af typen et barnevognsrum. Denne type rum blev der varslet tømning på, men da udlejer var i den tro at vi havde et almindelig kælderrum, reagerede de ikke og videregav ingen information til mig.

      Altså blev det varslet, men da udlejer i sin tid har fået anvist forkert kælderrum ved overtagelse, blev information ikke videregivet.

      Vi er nu blevet henvist til lejlighedens rigtige kælderrum.

      Har jeg stadig en sag i forhold til erstatning? Det kan jo være lidt svært at placere et ansvar, da det hele bygger på misinformation.

    • #17730
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg kan ikke vurdere det. Det kræver mere erfaring med erstatningssager end jeg har. Konsultér en advokat.
      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 3 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.