udgifter ved fraflytning

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14581
      Elin Nielsen
      Medlem

      Jeg har opsagt min lejlighed med de 3 måneders varsel og meddelt udlejer, at jeg ikke bor i lejligheden i den sidste måned, da jeg flytter i løbet af måneden før. Jeg har også meddelt, at jeg bruger den forudbetalte husleje til den sidste måned, og at jeg derfor kun betaler for a/c vand og varme og ikke for leje af den fælles vaskemaskine i kælderen (kr. 200 pr måned uanset og man bruger den eller ej) og ikke for tv-signal, som betales via huslejen (YouSee kr. 138).
      Jeg har fået det svar, at det skal jeg, da det er mit eget valg ikke at bo i lejligheden den sidste måned.

      Kan udlejer forlange det? Jeg kommer ikke til at bruge vaskemaskinen og YouSee kan jeg vel opsige selv – eller hvad?

      Nu er den sidste måned jo 14 dage, da man normalt skal være ude 14 dage før månedens udløb til istandsættelse af lejligheden.

    • #14670
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er korrekt, at du skal betale a/c varme, vand og antenne i hele opsigelsesperioden. Det er dog en forudsætning, at der udarbejdes gyldige varme-, vand- og antenneregnskaber, jf. lejeloven.

       

      Du er dog kun lovligt at opkræve aconto vand, hvis der er individuel vandmåler i alle lejligheder i ejendommen. Hvis udlejer har opkrævet aconto vand uden individuel målere, har du krav på at få alle aconto beløb retur for hele lejeperioden.

       

      Det samme gælder for leje af vaskemaskine. Det er lovligt, at opkræve betaling for vask ved siden af huslejen, hvis det sker ved en forbrugsregistrering. Men det er ulovligt, at opkræve det som et fast beløb. Dette acontobeløb skal du have retur for hele lejeperioden.

       

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

       

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.