Tvist med antenneforening

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #17695
      Lotte
      Gæst

      Hej

      Jeg har nu i flere måneder skrevet frem og tilbage med min udlejer og antenne forening.
      Der var et antenne pakke på min adresse da jeg flyttede ind, som jeg ikke fik besked om, og der står i min lejekontrakt at udlejer ikk levere antennesignal.
      Jeg opdagede det først da regningen kom ca 3 mdr senere på 2000 kr.

      Jeg ved at ifl. aftaleloven burde jeg ikke være forpligtet af dette, da jeg ikke har accepteret en aftale fra antenneforeningen.
      Men antenneforeningen påstår at de har en aftale med udlejer og udlejer påstår at det er mit problem.

      Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, eller om jeg bare skal gå til beboerklagenævnet med det.

      Ser frem til svar =)

      mvh Lotte

    • #17703
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg går ud fra, at du bor i alment byggeri. Hvis du bor i privat udlejningsbyggeri, er det huslejenævnet, du kan klage til og ikke beboerklagenævnet.
      Som du beskriver din lejekontrakt, er udlejeren ikke leverandør af antennesignal. Udlejer kan derfor ikke tvinge dig til at betale regningen. Antenneforeningen kan formentlig heller ikke tvinge dig til at betale, da der ikke er noget retsforhold mellem dig og antenneforeningen.
      Jeg tager forbehold for besvarelsen, da jeg ikke kender de særlige forhold, der gør sig gældende i ejendommen. Jeg vil derfor anbefale dig, at få rådgivning i en lejerforening eller hos en advokat.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.