tørre tøj lejemål

Viser 5 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18122
      Jørgen
      Gæst

      Kan udlejer opsige/ophæve lejemålet fordi jeg tørre tøj i lejemålet.
      Mvh
      Jørgen

    • #18123
      Bent K. Pedersen
      Gæst

      Hvis du har fået påbud om at undlade tøjtørring inde og ikke retter dig derefter kan udlejer ophæve lejemålet.

      Tøjtørring inden for fører til fugt og skimmel og ødelægger ejendommen.

      Iøvrigt er det også i din interesse at ophøre dermed, idet din varmeregning bliver alt for høj. Når lejligheden er fyldt med fugt skal også denne fugt opvarmes. Det er dyrt.

    • #18129
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Som Bent Pedersen skriver, kan du risikere at udlejer forsøger at ophæve dit lejemål.

      Om han kan få medhold deri, afhænger blande andet af om du ved indflytningen blev gjort opmærksom på, at der ikke må tørres tøj indendørs. Normalt skal noget sådan stå enten i husordenen eller i lejekontrakten.

      Det afhænger også af, om din tørring af tøj konkret har medført fugtskader.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

      • #18135
        Jørgen
        Gæst

        Tak for svar. Dvs. at jeg kan fortsætte med at tørre tøj i lejemålet uden problemer,da der ikke står i lejekontrakten at der ikke må tørres tøj i lejemålet. Der er ikke udleveret en husorden. Udlejer siger at det er normal sund fornuft at man ikke gør det og at jer er erstatningsansvarlig for evt. fugtskader/skimmel svamp.
        Mvh.
        Jørgen

    • #18148
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg har ikke yderligere kommentarer. Hvis der kommer en boligretssag om dette spørtgsmål må du meget gerne berette om resultatet her på siden.

      Med venlig hilsen,
      Jakob Lindberg

    • #18153
      K. R. Larsen
      Gæst

      Det er jo dybt godnat at du fortsætter med tøjtørring efter at du senest nu burde vide, at det påfører lejligheden fugt. Bevares, det står ikke i kontrakten siger du, men også vi lejere må godt bruge hovedet og vise hensyn.

    • #18164
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Denne meningsudveksling er hermed afsluttet

      Med venlig hilsen,
      Jakob Lindberg

Viser 5 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.