Tilsidesættelse af tidsbegræsning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Tilsidesættelse af tidsbegræsning

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18252
      Karin
      Gæst

      Jeg har boet i til leje privat i 7 år og er nu blevet sagt op. Lejligheden er en ejerlejlighed som i sin tid blev købt som eller til forældrekøb.
      Lejekontrakten er blevet fornyet hver andet år, dog til tider med forsinkelse, men det fremgår ikke af lejekontrakten kun af korrespondance via mail.
      Årsagen til opsigelsen er en anden begrundelse end den der er omtalt i lejekontrakten, men reglerne er overholdt i forhold til opsigelsesperiode.
      Jeg har forsøgt at finde regler i forhold til dette, men kan primært finde områder omhandlende tidsbegræsning af 2 års varighed.
      Har jeg som lejer nogen rettigheder i pågældende situation? Fx tilsidesættelse af tidsbegræsning? Tænker også om den nye lejebolig har indflydelse på mit lejemål?
      Mvh Karin

    • #18258
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Ja, du har rettigheder.

      Efter lejelovens § 80, kan boligretten tilsidesætte tidsbegrænsningen, hvis den ikke er tilstrækkeligt velbegrundet.
      Du skriver, at du har modtaget en opsigelse. Men normalt kan en tidsbegrænset lejekontrakt ikke opsiges inden for den periode, tidsbegrænsningen dækker.
      På grund af disse uklarheder har jeg svært ved at rådgive dig mere præcist.
      Du bør have rådgivning hos en lejeretskyndig advokat, som eventuelt kan føre en sag for dig ved boligretten.
      Start med at melde dig ind i en lokal lejerforening og hør, hvem de kan anbefale.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.