Tilføjelse til lejekontrakten

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Tilføjelse til lejekontrakten

Viser 2 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18296
      pzu
      Gæst

      Hej

      Jeg er studerende og bor hos min far i 12 år, og som den oprindelige lejer står hans navn på lejekontrakten. Nu skal han flytte til udlandet men jeg ønsker at blive boende i lejligheden. Ifølge boligselskabet kan børn desværre ikke blive skrevet på lejekontrakten.
      Er der ikke andre muligheder?

      På forhånd tak!

      Med venlig hilsen

    • #18297
      pzu
      Gæst

      En tilføjelse til det ovenstående: Ifølge boligselskabet gælder 2-års reglen ikke i vores tilfælde selvom at vi begge har boet sammen i lejligheden, begge har haft folkeregisteradresse dér (ubrudt over 10 år), samt at vi har haft en væsentlig grad af fælles husstandsførelse. Deres begrundelse er at reglen ikke gælder for børnene. Så jeg kan desværre ikke overtage lejligheden.

      Kan det virkelig ikke lade sig gøre?

      Mvh

    • #18312
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Lejers rettigheder mht. den såkaldte to-års-regel, er UFRAVIGELIG VED AFTALE. (Jfr. LL § 79). – Så uanset det der står i den pågl. lejekontrakt, vil du være i samme retsstilling, som hvis det slet ikke stod der.
      Dette er ikke nødvendigvis det samme, som at du/I HAR ret til at kræve lejemålet kørt videre efter to-års-reglen. Dette kommer an på en række forhold som skal nærmere analyseres. Hermed er vi ovre i egentlig sagsbehandling, og jeg vil anbefale dig at opsøge en lokal lejerforening for at få dem til at hjælpe dig/jer med at vurdere de konkrete forhold:
      http://dklf.dk/lejerforeninger/

      Venlig Hilsen
      Henrik Stougaard

Viser 2 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.