Svamp på badeværelset (fugerne) ved indflytning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Svamp på badeværelset (fugerne) ved indflytning

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18376
      Lisa
      Gæst

      Hej. Jeg er netop flyttet ind i en lejlighed fra 1966 (hos Lejerbo), hvor fugerne på badeværelset flere steder er sorte af svamp. Badeværelset har ikke noget vindue og der er rigtig dårlig udluftning (der kravler hele tiden sølvfisk ud af udsugningsventilen).
      Jeg har forsøgt at vaske det ned med Rodalon, men det har slet ikke hjulpet. Da jeg nævnte det for viceværten sagde han, at det ikke er noget, som man kan undgå. Derudover virkede han afvisende overfor at gøre noget ved problemet.
      Oven over fliserne er der blevet malet kort før jeg flyttede ind, men jeg frygter lidt, at måske også er svamp indenunder. Der lugter i hvert fald meget underligt derude – en blanding af svamp, fugt og maling. Jeg har ikke selv lyst til at tage bad derude, da jeg ikke føler mig spor renere bagefter.
      Kan jeg kræve at Lejerbo tager sig af problemet og får skiftet fugerne, eller er det noget, som jeg selv skal betale for?

    • #18403

      Ud fra din beskrivelse er det efter al sandsynlighed noget du har krav på, at Lejerbo udbedrer. Igen ud fra din beskrivelse (viceværtens reaktion) er det dog næppe noget de gør frivilligt. Jeg kan umiddelbart anbefale to veje at tackle det på:
      > Gå til kommunens tekniske forvaltning og anmelde det som et sandsynligt tilfælde af skimmelsvamp i lejebolig. (Meget forskelligt fra kommune til kommune, hvor effektivt dette træk er).
      > Henvende dig og bede om yderligere assistance i en lokal lejerforening: http://dklf.dk/lejerforeninger/

      Med venlig hilsen

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.