Stor efter regning på gas.

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Stor efter regning på gas.

Viser 2 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18263
      Morten
      Gæst

      Jeg bor i en lejlighed på 66 kvm. Som jeg har boet i i et år nu.
      Efter det første år får jeg en opgørelse fra HMN hvor der tydeligvis er noget helt galt med min gasfyr, jeg har holdt øje med min gas måler lige siden og kan se den bare løber derud af, efter en uge har den tællet næster 10 kubikmeter. Jeg får en efter regning på over 7000 kr. Jeg har kontaktet min udlejer og han har kontaktet den vvs montør som har monteret det da det blev renoveret. Jeg har også haft en montør ude fra HMN for at måle om der var fejl på deres måler. Men det var der ikke, og montøren fra HMN siger at det er monteringen fra udlejerens vvs montør den er galt med.
      Jeg snakker med udlejer og hans vvs montør. Vi bliver enige om at han kommer og laver det i uge 28 mens jeg er på ferie.
      Da jeg kommer hjem, er der intet der er blevet lavet.
      Jeg prøver at kontakte udlejer men nu kan jeg ikke få kontakt til ham. Jeg har flere gange lagt en besked på hans telefonsvarer men hører intet.
      Jeg har det lidt sådan at jeg synes det ikke kan være rimeligt at jeg skal betale den regning, og samtidig også for huslejen på 6000 kr. Det har jeg simpelthen ikke råd til.
      Jeg ved godt at det er registreret på mit forbrug hos HMN.
      HVAD GØR JEG???

    • #18268
      Morten
      Gæst

      Tak for svar !!!!

    • #18280
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er din udlejers pligt at holde gasinstallationen ved lige. Dette har han åbenbart også erkendt, men han udfører ikke det vedligeholdelsesarbejde han har lovet.
      Du skal derfor indbringe sagen for huslejenævnet, som kan give udlejer et påbud med en frist for udførelse af arbejdet.
      Din husleje virker ret høj – mere end 1.000 kr pr m2 om året. Jeg vil derfor anbefale dig at melde dig ind i en lejerforening og få dem til at undersøge om lejen kan sættes ned. De kan også hjælpe dig med vedligeholdelsessagen.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 2 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.