Spørgsmål til fordeling af forbrug, samt udlejers adgang

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Spørgsmål til fordeling af forbrug, samt udlejers adgang

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #17712
      m
      Gæst

      Hej

      Jeg bor til leje i en lejlighed der ligger i forlængelse af et forsamlingshus.

      Udlejer har spurgt om han må låse sig ind og tjekke fyret som er fælles for huset, men står i min lejlighed. Jeg har sagt nej men at han må finde en dag.

      Den ene ting er at det tyder på han har en nøgle som jeg ikke vidste noget om, må han have det?
      Skal han ikke varsle tjekket ? jeg fik en dag til og finde en løsning.

      Nu er jeg så kommet til og tænke over om det er lovligt at jeg betaler alt strømmen for huset, så er der en bimåler til festlokalet som aflæses engang om året og der får jeg så et beløb retur.

      Jeg betaler samtidig vandafgift for alt vand der bliver brugt i huset er det lovligt eller burde der være en forbrugsmåler?

    • #17723
      Jakob Lindberg
      Moderator

      1) Udlejer skal varsle adgang til lejemålet med 6 ugers varsel. Hvis der er tale om noget uopsætteligt, har han dog krav på øjeblikkelig adgang
      2) Du har ret til at sætte en ny lås i lejligheden.
      3) Hvis I har aftalt dette omkring elbetaling, så må du nok affinde dig med det. Det er ikke ulovligt, men ufordelagtigt for dig, at du skal lægge ud.
      4) Hvis ikke der både er en vandmåler i din lejlighed og een i forsamligshuset, må udlejer ikke opkræve vandbetaling. I så fald er betaling for vand den del af huslejen.
      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.
      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.