Specefikation af regning

Viser 3 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13053

      Hej igen,

      Kan det virkelig passe, at man ikke har krav på at få udspecificeret sin regning på malerarbejder osv.
      ved fraflytning. Hvor vi som leje hæfter, får regningen for istandsættelse, men arbejdet er udført på foranledning af udlejer – IHT. udlejers krav?

      Tak for svar?

    • #13054
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Efter markedsføringslovens § 13, skal en forbruger have en specificeret regning der opfylder bestemmelserne i stk. 4.

      “Stk. 4. Når en tjenesteydelse er udført efter regning, skal der tilstilles forbrugeren en specificeret regning, der sætter denne i stand til at kontrollere prisen for de varer og tjenesteydelser, der indgår i ydelsen. Forbrugeren skal have følgende oplysninger:
      1) Timepris.
      2) Timeforbrug.
      3) Materialeforbrug, hvor det har betydning for prisen på tjenesteydelsen.”

      Denne bestmmelse må også gælde for lejere, der skal betale for istandsættelse ved fraflytning.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

    • #17960
      Flemming Henningsen
      Gæst

      Vedr. den specificerede regning ved fraflytning.
      Så forstår jeg ikke, hvorfor jeg ikke fik medhold ved huslejenævnet for år tilbage, da jeg klagede over, at den boligforening, jeg flyttede fra efterfølgende nægtede mig en specificeret regning.
      Huslejenævnet afgjorde, at jeg skulle have bedt om den lige fra starten for at kunne forlange den.
      Hvordan hænger det sammen med jeres svar?

    • #17975
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg kan ikke forklare dig, hvorfor du ikke fik ret i huslejenævnet. Da jeg ikke kender sagen og ikke har set deres afgørelse. Måske var deres afgørelse forkert.
      Men jeg ved, at huslejenævnene generelt kræver dokumentation for istandsættelsesarbejder ved fraflytning.

      Med venlig hilsen,
      Jakob Lindberg

Viser 3 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.