Skriftlig indkaldelse til flyttesyn af lejemål

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Skriftlig indkaldelse til flyttesyn af lejemål

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18407
      Mikkel Kirkegaard
      Gæst

      Hej,
      Jeg er pt ved at flytte fra et lejemål og har nogle spørgsmål til lejeloven angående dette. Den skriftlige indkaldelse som tydeligt står i lejeloven er nødvendig for udlejers ret til at kræve erstatning af eventuelle skader eller vedligeholdelse af lejemål, er en SMS hvori lejer selv bliver bedt om at vælge en dato indenfor en given tidsperiode nok til at gælde som skriftlig indkaldelse? Eller skal dette ske via f. Eks. Email eller fysisk brev eller lignende?

      Også, måske mere elementert spørgsmål, men skal et flyttesyn finde sted inden eller efter en eventuel istandsættelse er påbegyndt?

      Håber i kan hjælpe da jeg ellers er på bar bund i dette.

      På forhånd tak!

    • #18469

      Det er lidt mere kompliceret end som så, for lovens regler på dette område er ret nye, og der gælder forskellige ting afhængigt af alderen på din lejekontrakt og bestemmelserne i denne.
      Derfor vil jeg ikke gå ind i en besvarelse på brevkassevilkår, men henviser dig til en af vores lokale lejerforeninger. – Besøg lejerforeningen i åbningstiden, eller efter nærmere aftale, og medbring din lejekontrakt: http://dklf.dk/lejerforeninger/

      Med venlig hilsen

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.