Skadedyr i lejebolig

Tagget: 

Viser 6 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9796
      Janne 1377
      Medlem

      Vi bor til leje i et parcelhus, der er udlejet privat. Vi har opdaget et hvepsebo på loftet. Hvem skal betale for at få det fjernet, lejer eller udlejer?

    • #9797
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Med mindre andet er aftalt i lejekontrakten, skal udlejer betale for dette arbejde.

      I øvrigt. 90 % af alle lejere i privat udlejningsbyggeri betaler for meget i leje. Jeg vil derfor anbefale jer at melde jer ind i en lejerforening for at få dette undersøgt. Se på hjemmesiden under “Lejerforeninger”

      Med venlig hilsen

    • #17924
      Henrik hauge
      Gæst

      Hej jeg bor i et lejret hus hvor jeg har masser af mus i loftet mellem stue og første sal. Jeg har prøvet med gift og musefælder med det hjælper ikke hvem skal betal for få den væk og hvem skal jeg ringe til mvh Henrik

    • #17927
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du skal kontakte:
      – din udlejer.
      – det kontor i din kommune, der har med skadedyr at gøre.
      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

    • #18210
      Bo Hansen
      Gæst

      Jeg Har Møl angreb der siden Vinter har opbygget sig, i det Hus Jeg lejede April md. sidste år. Jeg har ca. 50 + gråspurve reder oppe under Bølge plade taget.Jeg har gentagende gange oplyst _Udlejer om problemet, og at det blir værre og værre. Nu er jeg oppe på at slå over 50 Møl ihjel om dagen. Mini Papegøje og 2 små fugle lider også under dette. og Mit dejlige Hjem er helt til smittet m. æg nu. Udlejer ligeglad, HVAD GØR JEG.Jeg har opsagt boligen men står aflene m. et kæmpe problem og et ødelagt hjem. Håber på HURTIG info. om hvem Der kan hjælpe Mig. Vordingborg Kommune hjælper KUN mod rotter, sagde en Dame fra teknisk forvaltning. Venligst Bo,Hansen

    • #18220
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hej Bo Hansen
      Du skal have rådgivning fra skadedyrseksperter for at begrænse skaderne på dit indbo mm.
      Udlejer skal gøre, hvad han kan for at udrydde skadedyrene, og ved hans passivitet pådrager han sig et erstatningsansvar.
      Meld dig ind i lejerforening Lolland og få bistand:
      Tlf. 54715135
      lejer@email.dk

    • #18605
      ThomasSF
      Deltager

      Hej Jakob. Det virker til at du har rigtig godt styr på det, så håber at du også kan hjælpe os.

      Vi har hvert år rigtig mange myre, i år kom de allerede i januar. Vores udlejer har de forrige år været her og lagt myregift ud. Myrene vil ikke gå i lokke dåserne, så giften lægges direkte ud. Problemet med dette er at vi har kat og til sommer venter os vores første barn, og vi vil derfor være ret trætte af at have myregift til at lægge i næsten hvert hjørne, da vi risikere at både kat og baby kommer i nærheden af giften.

      I år har vi kontaktet udlejer flere gange. For 13 dage siden sagde han at det ikke blev inden for de første to dage, men han ville ringe når han havde tid. I går ringede jeg så igen. Her sagde han at han vil komme inden påske, hvilket jo så er i morgen. Du skriver til tidligere kommentarer, at udlejer har ansvaret for bekæmpelse af skadedyr. Der står ikke noget i vores kontrakt om dette, og jeg synes ikke umiddelbart at jeg kan finde det i Lejeloven.

      Er er nogen regel for hvor hurtigt en udlejer skal reagere på en henvendelse, og kan vi stille et krav om at udlejer kontakter en professionel skadedyrsbekæmper så vi kan blive myerne kvit?

      Venlig hilsen
      Kirstine og Thomas

Viser 6 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.