Særregler ved indflytning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Særregler ved indflytning

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18207
      Heidi
      Gæst

      Et vennepar har købt et hus på tvangsauktion, som jeg nu kan leje.
      Huset ligner noget der er løgn og ALT skal males op til flere gange.
      Venneparret (nu udlejer) har foreslået mig, at jeg ikke skal betale depositum, men derimod male hele huset for dem.
      Jeg vil tro der ligger 50-60 timers maling og rengøring i det hus.
      Udlejer betaler maling.

      Så siger de, at jeg også skal male det igen ved fraflytning.
      Så er det jeg tænker på, om jeg et eller andet sted betaler “dobbelt” depositum.
      Kan i lige rådgive mig lidt her?
      Da køkkenet var i meget dårlig stand og 1. sal var det så lavt, at vi næsten ramte loftet med vores hoveder.
      Så spurgte jeg om, der ikke kunne komme nyt køkken i og lave loft op til kip på 1. sal.
      Vi fik nogle rigtig gode priser fra køkkenfirma og tømrer.
      De har sagt, at jeg selv skal betale 12.000 for disse renoveringer, resten betaler de. (ca. 56.000), da budgettet er overskredet med de 12.000,-
      Jeg betaler derudover også for ny tæppe på trappe, da det var meget ulækkert, samt nyt bryggers, da det ikke er funktionel.

      De penge jeg ligger i huset, for jeg jo ikke igen siger de, da disse renoveringer ikke var blevet lavet, hvis jeg ikke havde ønsket det.
      De havde lejet det ud som det var og bare malet det.

      Synes i det er en rimelig ordning mellem os?
      Jeg vil dog gerne det står skrevet i kontrakten, at jeg har investeret de 12.000 og brygges, tæppe mm.
      Men det har vel ingen betydning hvis jeg ikke får dem retur.

      Man kan jo sige, at jeg har sparet 18.000 i dep.og dem investerer jeg så i disse ting og for noget for dem.
      Men jeg maler jo også hele huset for dem?
      Så var er reel her?

      Håber at kan få noget rådgivning, vi skulle jo nødig blive uvenner pga huset.

      mvh Heidi

    • #18217
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg kan ikke bedømme om dine venners krav er rimelige. Det kommer også an på, hvormeget du skal betale i leje.

      Du bør have konkret rådgivning i en lejerforening før du underskriver lejekontrakten og flytter ind.

      Med venlig hilsen
      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.