Renovering al for lang tid

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Renovering al for lang tid

Viser 2 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #17864
      Agron
      Gæst

      Hej,

      Jeg bog som lejere i et blok hvor boligforeningen er i gang med at renovere. Dette har taget al for lang tid. De skulle have været færdig med det hele i oktober men de arbejder stadigvæk. Der er flere små ting som mangler og jeg forstår simpelthen ikke hvorfor man ikke får det ordnet og mindske klagerne fra lejerne. Når man klager til boligforeningen henviser de til entreprenøren og entreprenøren er fuldstændig ligeglad!

      F.eks. har de udskiftet et vindue på min sovværelse men de har ikke sat rammerne rundt om vinduet og det derfor er der “hul” rundt om vinduet – dette gøre at jeg fryser om natten. De sat vinduet op i starten af oktober og nu er der næsten gået 2 måneder og de har stadigvæk ikke sat rammerne op – selvom det måske tager 30 min.

      Da boligforeningen ser ud til, at være ligeglad vil jeg klage videre – hvilken muligheder har jeg?

      Mvh.
      Agron

    • #17877
      Rasmus R. Pedersen
      Gæst

      Skriv et brev og meddel, at med mindre montagen er færdiggjort inden 10 dage vil du reducere din leje med kr 200/mdr indtil arbejdet er færdiggjort.

    • #17896
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du skal klage til beboerklagenævnet. De kan give udlejer et påbud om at færdiggøre istandsættelsen inden for en kort frist.
      Desværre tager selve behandlingen af klagen ved nævnet 2-5 måneder, og så er vinteren ovre.
      Alternativet er at betale en tømrer for at færdiggøre arbejdet, og derefter kræve, at udlejer refunderer regningen. Hvis udlejer ikke vil det, kan du anlægge et såkaldt “anerkendelsessøgsmål ved boligretten” for at få ham dømt til at betale.
      I følge lejeloven har du også ret til at modregne i huslejen.
      Men at modregne i huslejen indebærer en risiko for, at udlejer betragter det som en betalingsmisligholdelse og bruger det som påskud for at ophæve lejemålet. I så fald skal boligretten tage stilling til om du havde ret til at modregne.
      Du skal derfor konsultere en lejerforening eller en lejeretskyndig advokat før du begynder at modregne i huslejen.
      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 2 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.