Renovering af badeværelse

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Renovering af badeværelse

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #17623
      Anne Jensen
      Gæst

      Vi får lige nu vores badeværelse renoveret (hvilket vi blev lovet ved indflytning skal ske uden huslejeforhøjelse – og det sker nu endeligt efter 3års ventetid).
      Jeg vil gerne vide hvad vores rettigheder er mht. adgang til bad og toilet i perioden.
      Vi har fået at vide at det tager 6 uger og at vi i denne periode ikke har adgang til hverken bad eller toilet. Vi har dog fået et campingtoilet op, men ingen bade muligheder.
      Skal udlejer (Almennyttigt boligselskab) skaffe os adgang til både bad og toilet eller hvad er de forpligtede til? Og ellers kan vi så søge om huslejenedsættelse, grundet mangler i lejligheden i perioden?

      Mvh Anne

    • #17632
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Efter min bedømmelse har du en god sag. Hvis et boligselskab lover, at et badeværelse bliver renoveret, og man ikke holder sit løfte gennem 3 år, så har man et erstatningsansvar. Jeg vil råde dig til at få kontakt til en lejeretskyndig advokat, der kan bedømme dine chancer for at vinde en sådan sag.
      Start med at spørge i den lokale lejerforening, hvilken advokat de kan anbefale.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.