Reglen om hjemmeboende børns ret til at overtage lejemål?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Reglen om hjemmeboende børns ret til at overtage lejemål?

Viser 3 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10228

      I et spørgsmål for nylig om et barns mulighed for at overtage en lejlighed ved den ene eller begge forældres fraflytnng, blir der svaret at det kan man ikke. Men der tilføjes at reglen kuk gælder hvis barnet er fraflyttet og derefter er flyttet tilbage til sine forældre og har boet der i 2 år. Vi er gift og har en søn på 19, som er født og opvokset i lejligheden og vi ønsker nu at flytte og vil høre for en sikkerheds skyld, om svaret det skal forstås sådan at det kun kan lade sig gøre at han overtager lejligheden hvis han flytter hjemmefra og derefter flytter tilbage igen eller det skal forstås omvendt, altså at reglen om at hjemmeboende voksne børn kun kan overtage hvis de ikke kar været fraflyttet?

      Det er en almen bolig.

    • #10229
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det skal forstås sådan at det kun kan lade sig gøre at han overtager lejligheden, hvis han flytter hjemmefra – formentlig i en længere periode -og derefter flytter tilbage igen.

      Han skal derefter bo i lejemålet i mindst to år, før han kan overtage lejligheden.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

    • #18411
      Mathilde
      Gæst

      Kære brevkasse,

      er der ved den nye lejelov sket ændringer på dette område?

      Kan min datter som er hjemmeboende overtage vores lejlighed, hvis jeg fraflytter?

      På forhånd tak,
      Mathilde

    • #18472

      Lige på dette område er ikke sket indholdsmæssige lov-ændringer i nyere tid, men pas på, for retspraksis om denne bestemmelse er noget drilsk. Jeg vil anbefale at du opsøger videre konkret rådgivning vedr. lige præcis dit/jeres tilfælde, via an lokal lejerforening: http://dklf.dk/lejerforeninger/

      Med venlig hilsen

Viser 3 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.