Præcisering af varslede arbejder

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Præcisering af varslede arbejder

Viser 3 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #17745
      Henriette Devantié
      Gæst

      Hej. Når udlejer har givet 6 ugers varsel om arbejde i lejemålet, skal dette varsel så ikke præcisere hvad dette arbejde er? Eller skal vi stille hele lejemålet til rådighed for hvad han nu end vil lave? De gange der er udført arbejde tidligere, er tingene blevet forværret, da det ikke er en håndværker eller en der ved hvad han laver, som har udført tingene. Hvordan forholder vi os?
      Mvh Henriette Devantié

    • #17759
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Udlejer skal præcisere, hvad arbejdet går ud på. Ellers kan en lejer ikke vide om hun har krav på 6 ugers varsel eller 3 måneders varsel.
      Måske skal I overveje at tage initiativet, således at det er jer, som kræver de nødvendige arbejder udført. I kan gå til huslejenævnet og få dem til at afgøre en eventuel tvist herom.
      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

    • #17765
      Henriette Devantié
      Gæst

      Tak for svar, Jakob.
      Vi havde huslejenævnet på besigtigelse i går og afventer nu afgørelsen. Jeg indbragte allerede sagen i juni.
      Huset er desuden fyldt med skimmelsvamp og bliver kondemneret den 30. september og vi skal genhuses.
      Mit spørgsmål skyldes, at sidst der var varslet arbejde og vi havde fået af vide hvad det var, kom der en ekstra mand med og ville skifte nogle plader ud på loftet i overetagen og bag en opvaskemaskine, hvor der er meget skimmelsvamp både på og over, hvilket jeg spurgte om det var en god ide, imens vi stadig var i huset og inden rapport fra teknologisk institut var færdig. Så gik han og jeg fik en advarsel fra udlejer, fordi jeg havde forhindret lovligt varslet arbejde, hvilket jeg var uenig i, da dette arbejde ikke var præciseret og desuden rigtig sundhedsfarligt for os.
      Men det var dejligt at høre, at det skulle have været præciseret.

    • #17776
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Selv Tak

Viser 3 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.