pålæg om fraflytning/opsigelse af lejemål

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen pålæg om fraflytning/opsigelse af lejemål

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #17620
      J.K. Eiset
      Gæst

      Jeg har sammenfattende truffet flg. konklusion på min situation:

      Almenlejeloven og Almenboligloven siger ikke, at udlejers pålæg til lejer om fraflytning af sit lejemål fordi udlejer vil ombygge = udlejers opsigelse af lejers lejemål.
      Opsiger udlejer ikke mit lejemål, har udlejer ingen forpligtigelse til at anvise mig anden permanent bolig.
      Opsiger jeg selv mit lejemål, har udlejer ingen forpligtigelse til at anvise mig anden permanent bolig.

      Ergo:
      Udlejer kan pålægge mig at fraflytte mit lejemål permanent fordi udlejer vil ombygge, uden udlejer har forpligtigelse til at anvise mig anden permanent bolig. (konsekvensen af udlejers ombygning er nødvendig permanent fraflytning)

      Er det korrekt konkluderet?

      Med venlig hilsen
      J.K. Eiset

    • #17630
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Desværre kan jeg ikke forstå dit spørgsmål.
      Du skriver: “Opsiger udlejer ikke mit lejemål, har udlejer ingen forpligtigelse til at anvise mig anden permanent bolig.”
      Længere nede skriver du:
      “Udlejer kan pålægge mig at fraflytte mit lejemål permanent fordi udlejer vil ombygge, uden udlejer har forpligtigelse til at anvise mig anden permanent bolig.”
      Det forstår jeg ikke. Den eneste måde, hvorpå udlejer kan pålægge dig at flytte, er netop ved at opsige dig.
      Prøv at omformulere dit spørgsmål.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.