Opsigelse efter § 83 litra b

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Opsigelse efter § 83 litra b

Viser 3 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18251
      Bob Bostinius
      Gæst

      Kære I,

      Jeg er blevet opsagt med 3 måneders varsel pga ekspropriation ifm med jernbaneudvidelse på Falster.

      Jeg har så rettet henvendelse til Guldborgsund Kommune for at løfte deres genhusningsforpligtigelse efter lejelovens § 85a samt dækning af flytteomkostninger efter lejelovens § 85b. (Og i den forbindelse forventer jeg også at søge om lån til depositum og forudbetalt husleje efter boligstøtteloven. § 60a)

      I første omgang har kommunen afvist at have genhusningsforpligtigelse.

      Men har de ikke det?

      Jeg vil gerne melde mig ind i en til Danske Lejerforeninger tilknyttet lejerforening. Men der er ingen lokalafdelinger i nærheden af hvor jeg bor og forventer at flytte hen. Kan jeg melde mig ind i Køge f.eks. selvom min nuværende bolig er i Nykøbing F. og kommende sandsynligvis Vordingborg?

      Hilsen

      Bob

    • #18256
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hej Bob

      Jeg vil umiddelbart mene, at kommunen har en genhusningsforpligtelse efter lejelovens § 85 a, som du selv skriver.
      Der er desværre en tendens til, at mange kommuner forsøger at smyge sig uden om deres forpligtelser til genhusning. Der er mulighed for at klage over kommunens beslutning til Statsforvaltningen eller at lægge sag and ved retten.
      Jeg vil anbefale dig, at du får rådgivning hos en lejeretskyndig advokat. Start med at melde dig ind i Lejerforening Lolland. Se kontaktoplysningerne under Lejerforeninger. De dækker både Falster og Vordingborg.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

    • #18262
      Bob Bostinius
      Gæst

      Hej Jacob,

      Tak for svaret. Indtil videre og indtil jeg får noget skriftligt fra kommunen, tager jeg den selv. I første omgang søgte jeg en bekræftelse fra jer på, at jeg ikke er helt skævt på den.

      Din antagelse om at de forsøger at smyge sig uden om, tror jeg – også desværre – at du har ret i. I både min første telefoniske henvendelse og første e-mail henvendelse afviste de at være genhusningsforpligtiget. Imidlertid er den medarbejder, der er sagsbehandler på området tilbage fra ferie i dag, så jeg håber jeg bliver klogere… positivt klogere!

      Jeg skriver i dag til Lollands Lejerforening og enmoder om indmeldelse.

      Hilsen

      Bob

    • #18272
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Held og lykke

Viser 3 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.