Opsigelse af lejemål i ejerlejlighed

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Opsigelse af lejemål i ejerlejlighed

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18481
      Tina
      Gæst

      Hej.
      Jeg har boet til leje i en ejerlejlighed siden 1.2.2014. Nu har min udlejer meddelt mig, at de overvejer at sælge lejligheden, når lånet i den udløber til april. Jeg har dog ikke fået nogen opsigelse endnu, men vil gerne vide, hvor jeg står rent lovmæssigt. I min lejekontrakt står der, at der er 3 måneders opsigelse. Men som jeg læser den nye lejelov af juli 2015, skal udlejer give et års varsel på opsigelse, såfremt det er en ejerlejlighed. Gælder denne lov for mit lejemål, når min kontrakt er lavet før, denne lov trådte i kraft?
      På forhånd tak og mange hilsner
      Tina

    • #18496

      Det meste, mht. de bestemmelser om opsigelsesbeskyttelse du hentyder til, gjaldt også efter den forrige lejelovgivning.
      Under alle omstændigheder er det ikke en lovlig opsigelsesbegrundelse for udlejer “at lejligheden skal sælges”.
      Du har med andre ord sandsynligvis en rigtig god sag, og kan undgå en uønsket opsigelse, forudsat at dine kort bliver spillet rigtigt.
      Til den ende vil jeg kraftigt anbefale at du snarligt opsøger videre assistance i en lokal lejerforening: http://dklf.dk/lejerforeninger/

      Med venlig hilsen
      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.