Opkrævning af varmeregnskab ved fraflytning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Opkrævning af varmeregnskab ved fraflytning

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18375
      Nanna Louise Jensen
      Gæst

      Hej 🙂

      Jeg fraflyttede min lejlighed sammen med kæreste, tilbage i Juli måned. Vi har fået en opgørelse fra udlejer, hvori han opkræver vand og varmeregnskab for hhv 2014 og 2015. Begge regnskaber for begge år ligger hos huslejenævnet, og er endnu ikke afgjort. De var urimeligt høje, alt taget i betragtning.
      Vores udlejer påstår at han godt må opkræve dem i en sådan flytteopgørelse, selvom de ikke er afgjort endnu. Kan det virkelig passe?

      Mvh Nanna Louise Jensen

    • #18402

      Nej det er ikke korrekt: Efter lejelovgivningen er det sådan, at hvis et varmeregnskab (/ethvert forbrugsregnskab) aflægges senere end 4 måneder efter forbrugs-årets udløb, så mister udlejeren ethvert krav på efterbetaling i henhold til pågældende regnskab.
      Det vil overraske meget, hvis ikke huslejenævnet når frem til samme resultat, men for en sikkerheds skyld vil jeg anbefale, at I kontakter en lokal lejerforening: http://dklf.dk/lejerforeninger/

      Med venlig hilsen

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.