Modernisering af lejlighed i opsigelsesperioden

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Modernisering af lejlighed i opsigelsesperioden

Viser 2 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14627
      Ebbe Holsting
      Deltager

      Jeg har opsagt min lejlighed i slutningen af januar til fraflytning den 1/5 (3 måneders opsigelse). Der er ikke nævnt noget i lejekontrakten om, at jeg skal fraflytte før overtagelsesdagen, men jeg skal aflevere lejligheden nyistandsat, og skal anvende professionel maler. Udlejer har dog sagt, at han gerne selv vil stå for at arrangere maler.

      Udlejer ønsker at modernisere og opgradere lejligheden ud over den almindelige istandsættelse.

      Jeg er fraflyttet lejligheden ved slutningen af februar, og er klar til at levere tilbage. Udlejer meddeler nu, at regningen til maler beløber sig til mere end depositummet, og at depositummet derfor går i 0. Det er jo naturligt nok. Samtidig meddeler udlejer dog, at han gerne vil benytte sig af min resterende opsigelsesperiode til at få lejligheden moderniseret, og at jeg derfor skal aflevere nøgler med udgangen af februar, men skal fortsætte med at betale leje for marts og april inklusiv.

      Må han det?

    • #15134
      Ebbe Holsting
      Gæst

      ..sagen har udviklet sig lidt siden jeg stillede spørgsmålet.

      I lørdags den 21. er jeg forbi lejligheden (jeg har fortsat ikke afleveret nøgler), for at se efter post. Der kan jeg se, at udlejer har haft låst sig ind og har haft håndværkere gående i flere dage, og at de har revet køkken og badeværelse ned! Jeg har ingen advisering fået.

      • #15135
        Ebbe Holsting
        Gæst

        Lørdag den 28. skulle der stå…

    • #17404
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du har ikke pligt til at betale leje i marts og april. En udlejer skal forsøge at genudleje lejligheden hurtigst muligt, når lejeren er flyttet, også inden for opsigelsesperioden. Hvis han vælger et modernisere lejligheden, må han selv betale den manglende husleje.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 2 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.