Lydisolering..

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18453
      Zelina
      Gæst

      Jeg bor ved en privat udlejer, i en 1.sal lejlighed. Jeg har igennem det seneste år jeg har boet her, klaget til udlejer et par gange grundet støj fra overbo (havde taget en snak med overboen inden) Idet at der er meget lydt (kan høre inde i min stue når de tisser, når de lukker deres skuffer, eller stikkontakten bliver tændt i deres gang kan høres ned i mit soveværelse)
      Samt sidste vinter havde jeg problemer med et ventilations anlæg, der sidder ude i køkkenet, som står og summer derud af. Så en af udlejers egen håndværker var ude da den kun kan justeret nede i et aflåst rum -Nu er problemet massivt tilstede igen, det summer i hele lejligheden nu og er tvunget til at sove med hørepropper og skrue tv’et en del op bare for at overdøve det lidt..
      Har gentagne gange skrevet til udlejer at jeg igen døjer med dette problem, men får intet svar overhovedet(selvom jeg kan se at beskederne er læst)… Hvad kan jeg gøre?????
      Og ved at huslejen igen stiger her pr.1/1-17 og er ærlig talt træt af at betale så meget i husleje (5400kr for 63 kvm) for at være så hæmmet pga. larm, støj og susen
      Håber meget på at høre fra dig/jer
      Hilsen den desperate lejer

    • #18492

      Som du beskriver forholdene, har du næppe noget direkte lovkrav på at lydisoleret, men der kan bestemt gøres noget alligevel.
      > Med hensyn til støjende naboer/genboer, kan man, hvis udlejer sidder skriftlige klager overhørig; selv indbringe sagen for huslejenævnet.
      > Med hensyn til teknik i lejligheden der støjer, kan spørgsmålet også indbringes for huslejenævnet. (Ofte erfarer vi fra lejerforeningerne, at et brev om huslejenævnssag er nok til, at der sker forbedringer).
      I begge tilfælde er det min anbefaling, at du opsøger videre assistance i en lokal lejerforening: http://dklf.dk/lejerforeninger/

      Med venlig hilsen

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.