Lejer vil ændre lejekontrakt

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Lejer vil ændre lejekontrakt

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18603
      Dittenymand
      Deltager

      Vi flyttede ind i vores lejet hus for 2 er halv år siden. Vi overtog huset at tidligere lejer og alt gik gennem tidligere lejer. Vi var flyttet ind inden lejekontrakten kom, det viste sig at han billede have 3900kr på kontrakten og 3000kr under bordet, da jeg stod på gaden med 2 børn måtte jeg gøre det som jeg ellers aldrig billede gøre nemlig at betale.
      I lejekontrakten stod der at udlejer levere lys vand og varme og der var intet regnskab så det var med i huslejen. Jeg blev så tvunget at udlejer til at betale en masse regninger i hans navn og sætte forbrug over i mit navn selv om der i lejekontrakten stod det var ham som skulle betale. Efter ca halvlandet år sagde min mand stop nu kunne det være nok med at jeg skulle flås. Så vi stoppede med at betale de sorte penge. Det blev udlejer sur over og slæbte os i fogedretten som vi vandt 2 gange da vi jo skulle følge kontrakten.
      Han blev så sur på os så han kvitterede med at varsle huslejestigning på 2200 på en gang, den har vi krævet hørt i boligretten. Nu har han så sendt en varsling om at vi skal have ændret kontrakten og skal betale for vand og varme…….. Kan han det???? Og kan han hæve huslejen så meget?? Vores advokat mener han gør det fordi han vil hævne sig fordi han har tabt 2 gange i retten. Jeg har regnet på det og udlejer skylder os næsten 100.000kr han har snydt og bedraget os for, og advokaten siger vi skal sende er krav til ham og får vi dem ikke skal vi tage pant i huset. Kan nogen hjælpe os. Han har desuden også skrevet langt over 300 mails,sms og ringer og tropper op flere gange og lagt an på mig. Han gjorde det samme med tidligere lejer at kræve flere penge og han har nok ikke oplyst det til SKAT.

    • #18673
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Først vil jeg beklage, at du først får svar på dit spørgsmål nu.
      Jeg går ud fra, at du mener om udlejer kan ændre lejekontrakten.
      Nej. En lejekontrakt kan kun ændres, hvis begge parter er enige herom. Du kan roligt afslå hans krav herom.
      Du spørger om nogen kan hjælpe jer med at få de penge, som I har betalt for meget. Dette er en opgave for en advokat. Hvis jeres nuværende advokat ikke vil påtage sig dette bør I få en ny.
      Henvend jer i den nærmeste lejerforening og hør hvilken advokat de kan anbefale.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.