Lejeforhøjelse samt depositum på enkeltværelse

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Lejeforhøjelse samt depositum på enkeltværelse

Viser 2 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #16154
      Christian
      Gæst

      Hej

      Jeg søger lidt hjælp herinde da jeg ikke har kunnet finde entydige svar i lejeloven.

      Jeg står i den situation at jeg skal fraflytte et lejet enkelt værelse, hvor udlejer selv bor i den resterende del af villaen. Mine spørgsmål drejer som om den varselsperiode der er på det lejede enkeltværelse, hvor udlejer påstår det det er 1 måned(jvf. en mdr. opsigelse) og ikke 3 som i lejeloven. Er dette korrekt?

      Endvidere vil udlejer have det lejede enkeltværelse malet på bekostning af depositum, men siden der ikke er aftalt indvendig vedligeholdelses pligt i lejeperioden samt aflevering af værelset nyistandsat. Mener jeg at en eventuel maling af værelset påfalder udlejer.

      Mvh.

      Christian

    • #16314
      Christian
      Gæst

      Rettelse:

      Hej

      Jeg søger lidt hjælp herinde da jeg ikke har kunnet finde entydige svar i lejeloven.

      Jeg står i den situation at jeg skal fraflytte et lejet enkelt værelse, hvor udlejer selv bor i den resterende del af villaen. Mine spørgsmål drejer som om den varselsperiode der er/var på en huslejestigning af det lejede enkeltværelse. Hvor udlejer påstår det er 1 måned(jvf. en mdr. opsigelse) og ikke 3 som i lejeloven. Er dette korrekt?

      Endvidere vil udlejer have det lejede enkeltværelse malet på bekostning af depositum, men siden der ikke er aftalt indvendig vedligeholdelses pligt i lejeperioden samt aflevering af værelset nyistandsat. Mener jeg at en eventuel maling af værelset påfalder udlejer.

      Mvh.

      Christian

    • #17402
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Din udlejer har desværre ret med hensyn til opsigelsesvarslet. Det er 1 måned. Se lejelovens prg. 86, stk 1, 2. Punktum.
      Du skal ikke male ved fraflytning, da du ikke har påtaget dig den indvendige vedligeholdelse.
      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 2 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.