Kompensation for støjgene?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Kompensation for støjgene?

  • Dette emne har 2 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år siden af Maria Skallerup.
Viser 2 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #17373
      Maria Skallerup
      Gæst

      Hej.

      Jeg har nu i 14 måneder bøvlet med utætte terrassedøre (jeg bor i en lejelejlighed i stuen) og først nu -efter diverse håndværkere og vicevært har været og set på dem gennem det sidste år og uden der er sket noget – er der endelig en vicevært, der lader til at tage mig seriøs og får det ordnet forhåbentlig hurtigst muligt.

      Mit spørgsmål er så:
      Kan jeg kræve kompensation af min udlejer for den gene det har været for mig gennem det sidste år?

      Det skal siges, at jeg på blæsende nætter er blevet vækket af lyden og hver nat må falde i søvn med dynen over øret, så der er ro.

      Mvh Maria

    • #17405
      Jakob Lindberg
      Moderator

      I princippet har du ret til kompensation (forholdsmæssigt afslag) efter lejelovens § 11, stk. 2, og jeg forstår udmærket at du er vred over det.
      Jeg tror dog ikke, at du kan komme igennem med dette krav. Sagen skal anlægges ved boligretten, og jeg vil tro, at dommerne måske vil anse dit problem for at være så bagatelagtigt, at du ikke kan gøre krav på forholdsmæssigt afslag.
      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

    • #17434
      Maria Skallerup
      Gæst

      Tak for svar!
      Jeg vil undersøge der nærmere.

      Mvh Maria

Viser 2 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.