kATTELORT

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14590
      Dinna –
      Medlem

      jeg har et spørgsmål ang katte lort.. bor til leje i en lille stue lejlighed og hvor min udlejer så bor ovenpå. Min udlejer har 15 til 20 katte som skider over alt.. skal samle katte lort op dagligt efter hans katte, da de skider der hvor vi går samt på taresse i mit grus, og samtidig med det så lugter der fælt over alt. da de over skider rundt huset og hegnet. det resulterer i, at vi ikke kan bruge vores tarresse.
      Jeg har 3 gange henvendt mig til udlejer, men han er total ligeglad med det. sidst fik jeg besked på, at jeg bare kunne flytte. hvilket jeg sagde at det ville jeg så gøre, men forlange at jeg ville have mit indskud tilbage igen, men det vil han ikke give mig..
      har til trods for at jeg har meget dårlig råd,( er studerende) alligevel valgt at opsige min lejlighed, da jeg ikke holder det svineri ud mere. Har brugt mange penge på katteskrammer, sko der smidt ud, og i sommer blev der strintet op af min datters cykeltrailer af en hankat.( her er intet skur)
      Ud over det, så har jeg skulle be om at få lavet defekte ting op til flere gange inden tingende er blevet lavet. tog fx næsten et år før blæser blev lavet, og der desuden flere steder der er vokser lidt fugt og mug, har selvfølgelig gjort ham opmærksom på det.men intet er sket. Har boet her i 3 år, og har altid betalt husleje som jeg skal.. føler mig som lejer så frustreret og ked af den dårlige og ligegyldig behandling jeg føler jeg får fra min udlejer.. spørgsmålet er om der er noget jeg kan gøre, og kan det virkelig være rimeligt ifølge legeloven at jeg skal jages fra hus og hjem pga udlejers katte.. Hjælp hjælp PÅ forhånd tak

    • #14678
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du står i en helt urimelig situation. Det er ærgerligt, at du først søger rådgivning nu, da du allerede har opsagt lejligheden. Huslejenævnet kunne have pålagt din udlejer at renholde og vedligeholde lejemålet, herunder at samle kattelorten op. Men nævnet går ikke ind i sager, hvor lejemålet er opsagt.

       

      I stedet bør du overveje at anlægge sag mod din udlejer ved boligretten. Du kan kræve forholdsmæssigt nedslag i lejen på grund af svineriet og den manglende vedligeholdele. Du kan også kræve erstatning for flytteudgifter og eventuel merleje, hvis den lejlighed du flytter ind i er væsentlig dyrere end din nuværende.

       

      Start med at søge rådgivning i den lokale lejerforening. De kan formentlig henvise dig til en lejeretskyndig advokat.

       

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.