Isolering

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #17437
      Anja
      Gæst

      hej i Brevkassen 🙂 Jeg bor til leje i en boligforening. Lejligheden er 70kvm. Pris 6.800kr. Der er så koldt pga dårlig/ingen isolering. Det føles som vinduer står åbne og når underboen laver mad, stinker min lejlighed af friture. Der er indbygget skab i entréen (2 låger). Imellem dem blæser der så meget luft ud jeg kan tørre mit hår. Varmen fiser lige ud og derfor er mine forbrugsregninger tårnhøje. Jeg har fået klage over (fra underboen), at mit gulv knirker når vi går på det??! Gulvbrædderne skiller fra hinanden pga kulde. Mit spørgsmål er – Kan det passe man har lov, som boligforening, at sætte leje så højt i en bygning der ikke er isoleret?? Vh Anja

    • #17438
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hvis du bor i en almen boligforening, så skal din husleje fastsættes efter princippet om “balanceleje”. Det vil sige, at huslejen skal være så høj, at den kan dække afdelingens driftsudgifter, henlæggelser og ydelser på lån mm. Lovgivningen er kompliceret, så jeg vil råde dig til at søge bistand i en lejerforening. Det du beskriver tyder på, at der er noget, som er gået helt galt i forbindelse med byggeriets opførelse.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.