Hvem sætter dato for fraflytningssyn?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Hvem sætter dato for fraflytningssyn?

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #17600
      Susanna
      Gæst

      skal aflevere nyistandsat og så er der jo en del arb. efter 10 år….udlejer forsøger nu at presse til et tidligere flyttesyn end det regelrette, som jeg tænker er 2 uger før opsigelsesperiodens ophør, hvor han så har 14 dage til istandsættelse (i flg lejekontrakt).

      Jeg på min side vil gerne have tid til at gøre hvad jeg kan af istandsættelse inden flyttesyn

      jeg har foreslået en dato, hvor min advokat også kan være til stede, men det passer ikke udlejer – han vil så have flyttesyn effektueret dagen før det inden kl. 12, og det kan min advokat så ikke….udlejer melder nu ud, at han heller ikke kan på den regelrette dag, (i flg lejekontrakten), og skriver at hvis det ikke kan være den dag han har udmeldt, så bliver det først 8 dage efter, at det skulle have været i flg lejekontrakten!!! Lyder det som noget rod!

      Hvem bestemmer, hvornår der skal være flyttesyn i sådan en situation??

      Hæfter jeg for huslejen, hvis flyttesyn bliver forskubbet fremadrettet pga at udlejer ikke vil/kan, hverken den dag jeg har foreslået eller den regelrette dag? Når det forskubbes bliver det tvivlsomt at udlejer kan nå at genudleje til den 1 i måneden!

      Kan du anbefale en god lejeretsadvokat?

      Rige

    • #17608
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Der står ikke noget i lejeloven om, hvem der har det sidste ord med hensyn til at fastsætte datoen for fraflytningssyn.

      Det er ikke obligatorisk at afholde et sådant syn. I nogle tilfælde ønsker udelejer slet ikke at afholde det, og i så tilfælde anbefaler vi at lejer fraflytter senest på den aftalte dag. Når lejeligheden er tom skal man fotografere den grundigt, så man har et billedemateriale, hvis sagen senere kommer for huslejenævnet eller boligretten.

      Hvis du sender en mail til koege@dklf.dk og fortæller hvor i landet den pågældende lejlighed er beliggende, kan jeg henvise dig til den nærmeste lejerforening og til en lejeretskyndig advokat.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.