Huslejestigning med tilbagevirkende kraft

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Huslejestigning med tilbagevirkende kraft

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18379
      Melissa M. E.
      Gæst

      Jeg har nu boet i min lejelejlighed i 2,5 år. I kontrakten er der hvert år 1. jan. varslet en huslejestigning på 135 kr. Dette har jeg selvfølgelig været indforstået med. Denne stigning er dog aldrig kommet på min regning, som jeg har betalt til tiden hver måned. Situationen er derfor at huslejestigningen har været varslen, men udlejer har nu i 22 måneder ikke opkrævet denne stigning på regningen.

      Spørgsmålet lyder derfor på: Må udlejeren, der har varslet en huslejestigningen gerne efter 22 måneder bede om en den pågældende huslejestigning med tilbagevirkende kraft?

    • #18404

      Som du har formuleret dit spørgsmål er svaret klart nej!
      Mht. lejeforhøjelser i privat boligudlejning er det alene de såkaldte “skatte/afgifts”-lejeforhøjelser, der – og det kun i visse situationer – kan opkræves op til fem måneder tilbage i tiden.
      Jeg kan dog godt have en lumsk mistanke om, at det du omtaler som “varslede lejeforhøjelser” i virkeligheden er en aftalt trappe-lejeforhøjelse, og så er svaret ikke umiddelbart helt så klart. 22 måneder tilbage i tiden er dog sandsynligvis også her for meget.

      Som du ser er det her noget der er stor chance for at nogle lejeretskyndige personer kan hjælpe dig med. Derfor vil jeg anbefale snarlig kontakt til en lokal lejerforening: http://dklf.dk/lejerforeninger/

      Med venlig hilsen

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.