Har klaget over anden lejer, men udlejer vil ikke gøre noget ved sagen

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Har klaget over anden lejer, men udlejer vil ikke gøre noget ved sagen

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18333
      Sebastian R.P
      Gæst

      Jeg har anden beboere i den ejendom jeg nu bor i, som spiller absurd høj musik, næsten hver dag. Jeg har konfronteret beboern om min tilværelse , vedrørende hans 10 venner, som kommer og drikker, spiller høj musik, råber, skriger og løber op og ned af trapperne. Dette foregår næsten hver eneste dag. Jeg har herefter kontaktet min udlejer og tilogmed skrevet en skriftlig klage,intet er sket. Jeg kontakter min udlejer og ville hører om sagen, hvor han fortæller ” jeg kan ikke bare smide ham ud, det kan man ikke i dagens Danmark”. Jeg svare så ” men han overholder jo ikke reglen omkring støj, som vi skriver under på”. Intet er sket endnu og jeg er endt med at opsige mit lejemål, da udlejeren ikke vil gøre noget ved dette problem… hvad kan jeg gøre? Jeg har ikke kunne bo i min lejlighed i det sidste år pga den anden beboer. Jeg har lydoptagelser og andre vidne i denne sag. Vær sød at hjælpe mig

    • #18359

      I lejelovgivningen findes nogle bestemmelser om “husorden-sager”, som netop sigter mod situationer som den du beskriver. Med de bestemmelser har du/I mulighed for (når det kan skriftligt dokumenteres, at udlejer ikke vil gøre noget ved klagesagen), selv at indbringe sag for huslejenævnet med klagerne over den anden beboer. Og hvis du ikke bor i privat udlejningsbyggeri men alment byggeri, er det beboerklagenævnet sagen skal indbringes for.
      Det koster ca. 300 kr. at indbringe en sådan sag.
      Du kan muligvis få assistance hertil fra din lokale lejerforening: http://dklf.dk/lejerforeninger/

      Med venlig hilsen
      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.