Gammel og ny lejekontrakt

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #17952
      Søren Vilsbæk
      Gæst

      Jeg har en lejekontrakt med et gunstigt lejemål, men desværre har jeg modtaget rykker 1 og 2 og udlejer har nu efter varsel opsagt lejemålet pga min manglende betaling.
      Min situation har nu bedret sig og jeg vil gerne blive boende (er ikke flyttet endnu) og har også betalt gl. gæld til udlejer.
      Han siger det er ok at jeg bliver boende, men på nye vilkår. Han vil lave ny kontrakt med højere leje, der som sådan er ok da den gl. leje var billig. Kan han kræve det. Har læst noget om at man ikke kan ændre kontrakten.

    • #17970
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Normalt vil jeg råde til at man ikke skal lade sig afpresse på den måde, men du står måske lidt svagt, fordi du har den gamle betalingsmisligholdelse hængende over hovedet. Hvis udlejer har overholdt alle formaliter i forbindelse med denne sag, kan det ikke udelukkes at han vil få medhold i, at du skal flytte.

      Derfor er det måske bedst at skrive under på den nye kontrakt. Hvis lejen så er blevet for høj, kan du få den nedsat med tilbagevirkende kraft ved at klage til huslejenævnet. Udlejer kan ikke opsige dig, fordi du klager til huslejenævnet.
      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen,
      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.