Fraflyttelse/opsigelse af enkeltværelser

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Fraflyttelse/opsigelse af enkeltværelser

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18459
      Nina
      Gæst

      Hej, jeg står og skal flytte ud af et værelse som jeg har lejet. Jeg flyttede ind i starten af denne måned, men eftersom der har vist sig at være skimmelsvamp i det bad, som jeg deler med udlejer, og udlejer ikke tager hensyn til mig overhovedet(roder, sviner meget, snakker grimt, ignorerer, bor her som han boede alene), så har jeg sagt mit værelse op i går.. Jeg har 1 måneds opsigelse, og har betalt 1 måned forud, så jeg har betalt for januar også. Mit spørgsmål er så, om jeg kan gøre noget for at få pengene retur for januar, når der er skimmelsvamp i fællesarealerne? Eller om min opsigelse gælder d. 1/2 eller d. 15/1?

    • #18493

      Der ER en chance, hvor stor den er afhænger af de nærmere omstændigheder.
      Man kan påberåbe sig at det du gør reelt er at “ophæve lejemålet, fordi det helt åbenlyst ikke har de egenskaber du med fuld ret har kunnet forvente”. I så fald er der chance for at slippe for den sidste måneds husleje.
      Det samme gælder, hvis udlejer allerede fra 1. januar har udlejet værelset til anden side, eller selv taget det i brug.
      Alt i alt vil jeg anbefale dig at opsøge videre konkret assistance i en lokal lejerforening: http://dklf.dk/lejerforeninger/

      Med venlig hilsen
      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.