Fraflytning, varmeregnskab og huslejens str.

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Fraflytning, varmeregnskab og huslejens str.

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #17811
      Charlotte Meyer
      Gæst

      Hej,

      Jeg er medlem af RLE.

      Jeg har beboet en 120 m2 (100m2) lejelejlighed med 3 tidsbegrænsninger.
      Først 2 år, denne kontrakt erstattes af en kontrakt på 1,5 år som blev erstattet med en kontrakt på 7 mdr.

      Tidsbegrænsningerne var begrundet i at udlejer ønskede, at ombygge ejendommen, hvilket jeg ved at han ikke har fået tilladelse til.

      1. Jeg har nu igen bedt om forlængelse, men udlejer afviste en sådan til trods for, at han ikke alligevel skal ombygge ejendommen. Han har bedt om datoer for fremvisninger til potientielle nye lejere, kan han så afvise en forlængelse af min kontrakt?

      2. Hvis jeg ønsker, at indgive huslejens størrelse, hvorlangt kan man så gå tilbage?

      3. Og vi har alle 3 lejere klaget over varmeregnskabet, men intet er afklaret -klagerne går på for sent modtagede og forkert m2-fordeling m.v., hvad kan man gøre ved det?

      Jeg betaler kr. 10.500,- i leje og og agter at indgive huslejen nu ved fraflytning den 31/12-15.

      4. Han vil gennemføre flyttesyn primo november 2015 med administrator og ekstern konsulent, hvilket jeg har afvist, så hans seneste udmelding er, at der senest den den 15/12-15 skal afholdes flyttesyn -til trods for at der står i kontrakten at den skal afleveres i samme stand som ved overtagelsen og lejer selv må varetage dette, skal der så ikk’ bare afholdes flyttesyn den 31/12-15, kl. 12?

      Håber I har lidt svar, så jeg kan vurdere om det er bedst, at bede Roskilde lejerforening om hjælp.

      Mvh.
      Lejer i Roskilde

    • #17846
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Ad 1. Det virker som om udlejer har misbrugt, den undtagelsesmulighed der er i lejeloven for at udleje tidsbegrænset. Da den oprindelige begrundelse for tidsbegrænsningen nu ikke mere holder, bør tidsbegrænsningen bortfalde.
      Jeg vil anbefale dig straks at stævne udlejer for boligretten med henblik på at få tidsbegrænsningen ophævet.
      Roskilde Lejerforening kan henvise dig til en lejeretskyndig advokat.

      Ad 2. Hvis huslejen er for høj kan du kræve den nedsat med tilbagevirkende kraft, som minimum til det tidspunkt, hvor din seneste kontrakt trådte i kraft. Blandt lejeretskyndige er der strid om hvorvidt den almindelige 3-årige forældelse er gældende ved udlejning af lejligheder i småhusejendomme som den du bor i. Måske kan du få nedsat lejen 3 år tilbage.

      Få rådgivning i RLE om de øvrige spørgsmål

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.