Fraflytning, så slut forbrugsregnskab ,,,,

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Fraflytning, så slut forbrugsregnskab ,,,,

Viser 6 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #17613
      Katja
      Gæst

      Er fraflyttet mit lejemål hos privat udlejer. Der er en tvist ang, mit forbrugsregnskab for varme og vand.
      Varme: gjorde indsigelse på det første regnskab pga. han sendte regnskab fra d.1. jan til 1. jan. men på min kontrakt står der 1. aug til 1. aug. Han sender igen efter min indsigelse fra 1. jan. til 1. jan. og derefter skriver han at vi har aftalt for 3 år siden at regnskab skulle være fra 1. jan til 1. jan. fremover. Men så aldrig en skrivelse fra hans side af ang. ny aflæsnings dato. Han kan da ikke gå imod lejekontrakten?

      Vand: Ved første regnskab havde udlejer ikke kunne nå at sende regnskab med vand, da som han skriver “har arbejdet meget” jeg gjorde indsigelse imod dette. Nu i andet regnskab påstår han at han har afleveret et regnskab i min postkasse (skriver at han har vidner til det) inden han sender nr to regnskab og . Jeg har intet regnskab modtaget imellemtiden. Hvordan står jeg her?

    • #17617
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hej Katja
      Jeg mener, du står stærkt i begge sager.
      Du skal lade sagen afgøre af huslejenævnet. Hvis du gør rettidig indsigelse mod varmeregnskabet og begrunder denne, så har udlejer pligt til at indbringe sagen for huslejenævnet. Det samme gælder for vandregnskabet. Hvis han tilbageholder penge fra dit depositum kan du selv indbringe en klage over dette til huslejenævnet.
      Meld dig ind i en lejerforening og få hjælp.
      Med venlig hilsen, Jakob

    • #17621
      Katja
      Gæst

      Ville bare lige fortælle at jeg har fået min afgørelse fra Huslejenævnet i dag.
      Ang. varme var der mange mangler i hans regnskab ,,, han skal betale mig a conto tilbage. Og mit el og vand fik han ikke medhold i hans tilbagebetaling, da dette var udsendt for sent.
      Jeg vil bare sige dig så mange slags tak for hjælpen med alle dine MEGET nyttige svar til mig.Jeg er dig så taknemmelig tak tak tak. Er der et sted her på siden eller andet steds hvor jeg kan skrive noget om ros til dig? så gør jeg det gerne.

      Kan lige ridse op de sager jeg har vundet i Huslejenævnet: Fraflytnings rapport, renovation som udlejer skulle tilbagebetale mig 3 år tilbage, det halve af mit depositum, og her til sidst mit forbrugsregnskab.

    • #17622
      Katja
      Gæst

      Så kommer det sidste så om han betaler mig det han skylder frivilligt

    • #17631
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Mange tak for de rosende ord, Katja.
      Jeg håber du får dine penge. Ellers må du skrive på ny.
      Hvis du har lyst til at uddybe, hvordan du har fået hjælp af Lejerbrevkassen, kan du skrive en artikel om det som vi kan bringe under Artikler.
      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

    • #17635
      Katja
      Gæst

      Har fået denne besked fra udlejer i dag, efter jeg skrev til ham om manglende betaling:
      Det er fordi jeg gør indsigelser mod den sidste afgørelse. Som du kan se af afgørelsen, er der kun vand-regnskabet, som du har fået for sent.
      Så er der andre ting i denne afgørelse, som jeg gør indsigelser imod.
      Min advokat har skrevet til Huslejenævnet.
      Da denne sag jo skal afgøres først da det er den ældste sag.

      Men du hører nærmere. Hvis vi ikke får behold sender vi den i boligretten.

    • #17640
      Jakob Lindberg
      Moderator

      OK

Viser 6 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.