Fraflyt af hus hvor vi selv har sat nyt pillefyr i?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Fraflyt af hus hvor vi selv har sat nyt pillefyr i?

  • Dette emne har 2 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år siden af Henning Lund.
Viser 2 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #17587
      Henning Lund
      Gæst

      For 6 år siden lejede vi et hus hvor der var et gammelt ustabilt pillefyr, for at spare penge på varmeregningen samt fyre uden alt for mange driftstop, henvendte jeg mig til ejeren af huset, spurgte ham om jeg måtte montere et nyt pillefyr og om ejeren var interesseret i at overtage fyret hvis vi fraflyttede ejendommen engang. Han svarede at det så han ikke som et problem.
      Jeg købte nyt pillefyr, fik det monteret og det har kørt lige siden. For kort tid siden sagde ejeren af huset os op fordi han havde solgt huset og vi skal fraflytte 1/6 – 2015. I dag kontaktede jeg ham og spurgte om den nye ejer af huset var interesseret i at købe fyret eller vi skulle pille det ned ved fraflyt. Jeg fik så at vide, at jeg principielt ikke kunne tage fyret med mig da det gamle fyr ikke må monteres igen pga manglende godkendelse som kræves nu om dage.
      Jeg vil nu gerne vide hvordan jeg står rent lovmæssigt, jeg har ikke i sinde at lade et fyr stå uden at få nogen betaling, da jeg selv gav små 35.000 kr for fyret da jeg købte det.

    • #17588
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du har truffet en mundtlig aftale med din tidligere udlejer, om at du skulle have en godtgørelse ved fraflytning for værdien af det nye fyr.
      Hvis du ikke har det på skrift, står du svagt i denne forhandlingssituation.
      Du kan forbedre din stilling ved at meddele ham, at du ikke vil flytte. Samtidig bør du undersøge om opsigelsen overhovedet er gyldig. Læs mere under Rettigheder,
      Du får sandsynligvis brug for en lejeretskyndig advokat, hvis sagen skal afgøres i boligretten,

    • #17594
      Henning Lund
      Gæst

      § 90 stk. 1 – i lejeloven:
      ”Forbedringer, som lejeren har foretaget, må kun fjernes, når lejeren bringer det lejede i den stand, hvori han overtog det”.
      Det gamle fyr står stadig på mattriklen og kan atter tilsluttes

Viser 2 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.