Forhøjelse

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18329
      kai s
      Gæst

      Sammen med min bolig har jeg lejet et tilstødende lokale til udstilling på en sep. kontrakt. Jeg har ikke betalt lokalet til tiden og er opsagt fsv. angår dette lokale. Skulle være fraflyttet den 15/9 iht. opsigelse, men bruger fortsat lokalet. Nu siger udlejer at lejen hæves fra kr. 1500/mdr til 3000/mdr for den fortsatte periode jeg bruger lejemålet. Kan han det?

    • #18357

      Umiddelbart kan jeg fristes til at svare at det af din forklaring virker som en ulovligt (og dermed ugyldigt) varslet lejeforhøjelse, som kan afværges ved at du skynder dig at betale den skyldige husleje.
      MEN – HVIS din udlejer rent faktisk har nået (lovligt gyldigt) at ophæve dit lejemål, og det der tilbydes er en NY lejekontrakt med en højere husleje, så KAN det under visse forudsætninger godt være lovligt.

      Om det er det ene eller det andet kan vi ikke gå ind i en vurdering af på brevkassevilkår, men du kan få assistance til det videre med denne sag hos en lokal lejerforening: http://dklf.dk/lejerforeninger/

      Med venlig hilsen
      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.