For meget i husleje?

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18504
      Christopher LP
      Gæst

      Hej brevkasse

      jeg skriver da jeg nu har boet i en lejlighed på 52 kvm i 24 måneder og huslejen er sat til 4800 uden alt det andet. Det har jeg betalt i 24 måneder og skal fraflytte nu her, har jeg en sag om mulig kompensation eller tilbagebetaling på en måde?
      Jeg kan se jeg har betalt for meget og hvad gør jeg hvis det er min far der står som personen der lejer den, da lejer ellers ikke ville udleje lejligheden til mig?

      – det skal tilføjes at udlejer ikke ville have noget med boligsikring at gøre da vi henvendte os, så det har jeg heller ikke fået, kan man gøre noget?

    • #18545

      Nu findes der mange forskellige lejlighedstyper rent juridisk betragtet, og de lovlige huslejeniveauer for dem er særdeles forskellige, selv med samme indretning og standard. Din husleje er imidlertid højere end 1100 kr/m2/år og det vil i rigtig mange situationer, (men ikke alle), være en ulovligt høj husleje. Det kommer an som sagt først og fremmest an på hvad type lejlighed det er juridisk set.
      Oven i det er det en usædvanligt kringlet situation du beskriver.
      Derfor kan vi ikke påtage os at rådgive dig yderligere på brevkassevilkår, men vil anbefale dig at opsøge videre assistance hos en lokal lejerforening: http://dklf.dk/lejerforeninger/

      Med venlig hilsen

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.