Flyttesyn ikke afholdt korrekt

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Flyttesyn ikke afholdt korrekt

  • Dette emne har 2 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 1 måned siden af Malte Sørensen.
Viser 2 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18322
      Malte Sørensen
      Gæst

      Hej,
      Jeg skulle i dag have været til flyttesyn kl. 10 og afleveret nøgler, men da udlejer ikke dukkede op det aftalte tidspunkt fik jeg fat i dem over telefonen hvor de meddelte at der var sket en fejl så de først kunne være der to timer senere. Da jeg ikke havde mulighed for at vente fik jeg besked på at lade nøglerne ligge på køkkenbordet og de ville så holde flyttesyn uden jeg var tilstede.
      Jeg har nu modtaget flyttesynsrapport pr. mail men er dog ikke enig i hvad der står i rapporten da de også har skrevet at synet er afholt iht. indkaldelsen hvilket jo ikke er korrekt.
      Hvordan står jeg i en sådan sag?

    • #18338

      Du bør skrive til din ex-udlejer (mail er fint), dels at det ikke er korrekt at flyttesynet har været afholdt efter reglerne, dels at du ikke kan acceptere flytterapporten, samt endelig, at hvis han/hun vil fastholde sine krav i henhold til flytterapporten, må hun/han indbringe sagen for huslejenævnet.
      Pga. fejlen med flyttesynet, er der en vis chance for at du kan få afvist udlejers istandsættelseskrav helt, men vær ikke for sikker på det.
      Under alle omstændigheder vil jeg, til det vider forløb af sagen, anbefale at du opsøger assistance hos en lokal lejerforening: http://dklf.dk/lejerforeninger/

      Venlig hilsen
      Henrik Stougaard

    • #18548
      Malte Sørensen
      Gæst

      Hej Henrik,

      Som opfølgning kan jeg nu informere om at sagen er blevet aflsuttet efter LLO har ført sagen i Huslejenævnet. Vi vik medhold og dermed det fulde depositum tilbagebetalt.

      Venlig hilsen
      Malte Sørensen

Viser 2 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.