Ekstra regning til afsluttet varmeregnskab

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Ekstra regning til afsluttet varmeregnskab

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18450
      Tina Birkeslund
      Gæst

      Hej Brevkasse,
      Jeg er lejer hos en privat udlejer, og vores varme bliver aflæst af ISTA/Clorius.
      Administrationsbureauet laver varmeopgørelsen – den er korrekt udsendt i Marts 2016.
      I 2015 blev der lagt fjernvarme ind i ejendommen, og da vi fik varmeregnskabet skulle jeg have penge tilbage. Dette tillage jeg den omstændighed at fjernvarmen er billigere end gas.
      Den 1. december 2016 modtager jeg en skrivelse hvor jeg bliver opkrævet det tidligere tilbagebetalte beløb, idet man har lavet en fejl hos administrationsbureauet – mit spørgsmål er således, om vi som lejere, kan opkræves dette beløb, efter at varmeregnskabet er lukket for året 2015.

      På forhånd tak,
      Tina Birkeslund

    • #18474

      Som du beskriver situationen er der med stor sandsynlighed tale om en efterregning udlejer ikke har ret til at opkræve, alene fordi tidsfristerne i lejelovgivningen er overskredet.
      Om dette konkret er tilfældet vil man kunne afgøre når man ser de relevante regnskaber og papirer. Det kan vi ikke påẗage os på brevkassevilkår, men jeg kan henvise dig til en af vores lokale lejerforeninger: http://dklf.dk/lejerforeninger/

      Med venlig hilsen

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.