Depositum fra udlandet

Tagget: 

Viser 2 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #17869
      Trine
      Gæst

      Hej,

      Jeg har boet på et kollegium i Tyskland, hvor de ved en fejl overførte mit depositum til en lukket tysk bankkonto (eksisterede ikke længere, da de overførte beløbet). De påstår, at de ikke har fået beløbet tilbage, men banken påstår det overhovedet ikke er muligt at lave en sådan overførsel og at de ikke har en fejl-overførselskonto eller lignende. Jeg har bedt om dokumentation for overførslen fra udlejer 3 gange via mail de seneste 3-4 uger, men får ikke noget svar. Da organisationen ligger under universitetet, har jeg kontaktet andre institutioner på universitetet som skal hjælpe udvekslingsstuderende ang. situationen, men mødes af ren tavshed og intet svar på nogle af mine henvendelser. Jeg har jo ikke andet hold for at de har overført det end deres påstand i en mail.

      Hvad er klogt at stille op i denne situation?

    • #17878
      Ronny Bosch
      Gæst

      Lejemålet er indgået i tyskland og derfor omfattet af tysk lov.
      Ret henvendelse til den bank hvor du lukkede din konto. Af de seneste kontoudtog kan du se og dokumentere, at dep. ikke er returneret.
      Det er udlejers pligt at betale og gør de ikke det retter du henvendelse til en “Mieterschutzverein”, som hjælper dig. Adr. finder du på nettet over den by det vedrører.
      Advokat vil næppe lønne sig pga. omkostninger.

    • #17897
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hej Trine
      Jeg har ikke noget bedre svar, end det Ronny Bosch har givet dig, da jeg ikke har nogen erfaring med tysk lejeret eller banklovgivning.
      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 2 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.