Dep ikke betalt

Viser 3 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #17855
      Britta Horner
      Gæst

      Kunne mod forventning ikke betale mit indskud ifm. indflytning. Udlejer accepterede at jeg flyttede ind mod at betale depositum inden 6 mdr. De er nu gået og jeg kan ikke skaffe beløbet. Udlejer vil nu opsige lejemålet selv om jeg har betalt lejen til tiden. Han siger at jeg ikke har overholdt kontrakten. Kan han smide mig ud?

    • #17858
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hvis aftalen om de 6 måneders respit er klar og entydig, så kan du formentlig få lejemålet ophævet, dvs. at du kan blive sat ud af lejemålet med kort varsel.
      Få rådgivning hos en lejeretskyndig advokat. En sag som denne kan muligvis ende i boligretten.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

    • #17860
      Lorenz Meyer
      Gæst

      Læser JL’s svar med en vis undren, idet jeg ikke forstår dele af svaret. Indledningsvist gives der til kende, at lejemålet formentlig kan ophæves og det svarer faktisk også til min erfaring, idet jeg har oplevet præcist det samme. Jeg betalte ikke dep. til den aftalte dato (rent faktisk havde jeg betalt 2 månedslejer, men ikke den 3.) og blev sat ud af boligretten. Hvorfor indikeres i JL’s indlæg, at “en sag som denne kan muligvis ende i retten”.Heri ligger vel antydningsmæssigt, at lejer har en chance. I mit tilfælde var det indføjet som et tillæg til §11, at jeg kunne betale depositum i rater. Jeg overholdt alle på nær de sidste 2, hvor jeg ikke kunne – og Boligretten satte mig ud begrundet med, at der var tale om kontraktmisligholdelse.

    • #17881
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Til Lorenz Mayer
      Når jeg skriver, at “en sag som denne kan muligvis ende i retten”, er det fordi, der af og til bliver indgået kompromisser mellem lejer og udlejer, således at udlejer undlader at stævne lejeren.
      Jeg er enig i, at man som udgangspunkt skal regne med, at man vil blive sat ud, hvis man ikke betaler hele sig depositum, huslejen eller andre “pligtige ydelser i lejeforholdet”.
      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 3 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.