Byggestøj

Viser 2 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #17626
      Marianne
      Gæst

      Min udlejer er på 2. måned igang med at renovere lejligheden under min. Håndværkerne starter som regel kl. 8 om morgenen og fortsætter til ved 16.00, nogle gange helt til kl. 18 og af og til også i weekenden. Udlejer varslede det ikke men dukkede bare op d. 23. februar kl. 8 og startede med at rive køkken ned. Det ser stadigvæk ud til at have lange udsigter til at de er færdige. Hvad er mine rettigheder ifh støj- og støvgener fra ombygningen? Jeg er studerende med meget selvstudie, så jeg sidder hjemme meget af tiden og det generer derfor min hverdag kratigt.

    • #17628
      Marianne
      Gæst

      Bonusspørgsmål: hvem skal gøre trappen ren efter håndværkerne? Vi står selv for trappevasken og skiftes men er ikke helt tilfreds med at skulle vaske byggestøv af fordi udlejer bygger om.

      Og hvad med vores affaldscontainer? Han er ved at bygge lejligheden om til 2, så der blir en lejer mere. Containeren er i forvejen ofte fyldt godt op, så skal der sættes en større op?

    • #17639
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det bliver svært at gøre noget ved støjgenerne. Du kan eventuelt forsøge at overtale ham til at give dig kompensation – forholdsmæssigt afslag i huslejen – efter lejelovens § 12-13. Rengøringsspørgsmålet vedr. trappen kan I eventuelt indbringe for Huslejenævnet.
      Søg rådgivning i en lejerforening. Lejerforeningen kan også bedømme om du betaler for meget i husleje, hvilket er tilfældet for mange tusinde lejere i dette land. I så fald kan du få din husleje nedsat af huslejenævnet.

Viser 2 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.