Byggeri og kompensation.

Viser 2 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18301
      Jacob
      Gæst

      Jeg bor på et kollegiet som er ved at renovere/skifte radiator og varmeanlægget. I den andledning er vi blevet fortalt at vi skal flytte alt væk fra en af vores vægge 1.5 meter i 2 uger. Det er så over 30 procent af leje arealet vi ikke kan bruge i 2 uger, plus så er resten af lejligheden proppet med ens ting så det er meget svært at sov der om natten. Mit spørgsmål så er om vi ikke fortjener en leje nedsættelse i denne måned? En anden ting er at mit personlige værelse går ud til gården hvor håndværkerne står og arbejde hver dag fra 7 om morgen, til ud på eftermiddag. Mit spørgsmål er så om man kan få kompensation for støj, selvom byggeriet er private og sker i den bygning du bor i?

    • #18315

      Helt kort svar: Dine krav/ønsker virker ikke urimelige, men det er tvivlsomt, dog ikke umuligt, at de kan imødekommes.
      Jeg anbefaler at du opsøger videre rådgivning, og evt. sags-assistance, i en lokal lejerforening:
      http://dklf.dk/lejerforeninger/

      Venlig hilsen
      Henrik Stougaard

    • #18550
      julie
      Gæst

      Hej,

      Min kæreste bor på 5.sal, og lige ovenover er de til april færdige med at bygge pent houselejligheder.

      De har været igang i en længere periode, og de larmer HELT vildt! I nat sad de deroppe og snakkede til kl.1.30 og så startede de igen i morges kl.06.15!

      Kan man for dette for kompensation? det er jo ikke støg frit deres arbejde.

Viser 2 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.