Alt for høje huslejer med kommunen som bolighaj!

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Alt for høje huslejer med kommunen som bolighaj!

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18486
      Eva BS
      Gæst

      Kære Lejerbrevkasse!
      Som beboer i en offenlig lejebolig med næsten 1000 boliger bliver vi snydt og bedraget af kommune og administration i fællesskab. Beboerdemokratiet er en farce, hvor svage og korrupte beboere på overførselsindkomster medvirker til at drive huslejen op. Derfor er gennemsnitsprisen pr. kvadratmeter langt højere end i eksempelvis København. Administrationen er en af disse store, halvoffentlige firmaer, der sidder over hele landet og hjælper kommunen med at malke beboerne. En beboer med mange års kamp på bagen fortalte mig, at man hævede huslejeren i boligforeningen, da kommunen skulle renovere kloaknettet. Jeg regner med at det er omkring 30 millioner om året, som kommunen malker ud af beboerne og statstilskud. Kommunen er totalt passiv overfor administrationens overgreb mod beboerne. Persondata spredning, trusler og åbenlyse chikanerier er standard fra ledelsens side. Jeg har lige tabt en sag i beboerklagenævnet, fordi der sidder et byrådsmedlem og hjælper den korrupte administration. Så er spørgsmålet, hvor starter man i det her korrupte totalcirkus, hvor alle gemmer sig bag marionetter, og ingen kan stilles til ansvar? Og i hvilken af jeres lejerforeninger hører man til, hvis man er i Nordsjælland?

    • #18500

      Noget af din beskrivelse virker som om, at der er tale om kommunalt ejede boliger, andet tyder på boliger ejet af et alment boligselskab. Hvis det er det sidste der er tale om, så er der ingen (tilnærmelsesvis lovlig) adgang til, at kommunen kan tjene penge via huslejeniveauet i det almene boligselskab, så hvis dette alligevel sker, kan der være tale om en særdeles alvorlig sag.
      Det du beskriver er under alle omstændigheder en sag det vil være særdeles fornuftigt at have en lejerforening med på.
      For Danmarks Lejerforeninger er det som udgangspunkt enten Roskilde Lejerforening eller Amager Lejerforening, der yder assistance i nordsjælland: http://dklf.dk/lejerforeninger/

      Med venlig hilsen
      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.